Методичне об'єднання

вчителів суспільно-гуманітарного
та естетичного циклу
2019-2020 навчальний рік
Керівник методоб'єднання
Громак Наталія Вікторівна

/Files/images/DSCN9766.JPG

Методична проблема школи

«Упровадження в освітній процес інноваційних педагогічних технологій черезудосконалення уроку як засобурозвитку креативності вчителя й учня»Методична проблемаоб’єданнявчителів суспільно-гуманітарного та естетичного циклу«Упровадження інноваційних технологій навчання, спрямованих на отриманняміцних, осмислених знань, на розвиток пізнавальної активності, формування критичного мислення, удосконалення комунікативних можливостей і творчих здібностей учнів в умовах Нової української школи»Гасло роботи«Об’єднуймося! Долучаймося! Надихаймося!»Склад методичного об’єднаннявчителів суспільно-гуманітарного таестетичного циклу2019-2020 н.р.
ПІБГромак Наталія Вікторівна
ОсвітаВища
Який ВНЗ закінчив(ла)Глухівський державнийпедагогічний університет ім. О.Довженка
Здобутий фахУчитель української мови та літератури, зарубіжної літератури, народознавства
Педагогічний стаж7р.
Який предмет викладаєУкраїнська мова та література
КатегоріяПерша
Курси підвищення кваліфікації2015 р.
Методична проблема, над якою працює вчительМнемонічні прийоми на уроках української мови та літератури як засіб розвитку пізнавальної активності учнів та отримання осмислених знань в умовах Нової української школи
ПІБДавиденко Наталія Олександрівна
ОсвітаВища
Який ВНЗ закінчив(ла)Сумський педагогічний інститут ім.А.С.Макаренка
Здобутий фахУчитель історії
Педагогічний стаж29р.
Який предмет викладаєІсторія
КатегоріяВища, старший учитель
Курси підвищення кваліфікації2019р.
Методична проблема, над якою працює вчительВикористання технології критичного мисленняна уроках історії
ПІБКисленко Леся Михайлівна
ОсвітаВища
Який ВНЗ закінчив(ла)Сумський педагогічний інститут ім.А.С.Макаренка
Здобутий фахУчитель української мови та літератури
Педагогічний стаж40р.
Який предмет викладаєІсторія
КатегоріяВища, старший учитель
Курси підвищення кваліфікації2016р.
Методична проблема, над якою працює вчительФормування національного світогляду учнів на уроках української мови та літератури
ПІБМайборода Оксана Вікторівна
ОсвітаВища
Який ВНЗ закінчив(ла)Глухівський державний педагогічний інститут ім.С.М.Сергєєва-Ценського
Здобутий фахУчитель початкових класів, української мови та літератури
Педагогічний стаж21р.
Який предмет викладаєУкраїнська мова та література
КатегоріяВища, старший учитель
Курси підвищення кваліфікації2016р.
Методична проблема, над якою працює вчительКоучинговий підхід на уроках української мови та літератури як основа формування особистісних цінностей та ставлень учнів в умовахНової української школи
ПІБМатосова Алла Миколаївна
ОсвітаВища
Який ВНЗ закінчив(ла)Глухівський державний педагогічний інститут ім.С.М.Сергєєва-Ценського
Здобутий фахУчитель початкових класів, української мови та літератури
Педагогічний стаж24р.
Який предмет викладаєУкраїнська мова та література
КатегоріяВища
Курси підвищення кваліфікації2016р.
Методична проблема, над якою працює вчительАспектні уроки у формуванні компетентнісного підходу в процесі вивчення української мови та літератури в НУШ
ПІБСмоленська Алла Михайлівна
ОсвітаВища
Який ВНЗ закінчив(ла)Харківська державна академія культури
Здобутий фахУчитель музики, викладач з хору, ансамблю та диригент
Педагогічний стаж11 р.
Який предмет викладаєМузичне мистецтво
КатегоріяДруга
Курси підвищення кваліфікації2015р.
Методична проблема, над якою працює вчительВпровадження сучасних технологій на уроках українського мистецтва
ПІБСоборова Ольга Михайлівна
ОсвітаВища
Який ВНЗ закінчив(ла)Глухівський державний педагогічний інститут ім.О.Довженка
Здобутий фахУчитель початкових класів
Педагогічний стаж28р.
Який предмет викладаєОбразотворче мистецтво
КатегоріяВища
Курси підвищення кваліфікації2018р.
Методична проблема, над якою працює вчительРеалізація принципу наочності в процесі навчання школярів образотворчому мистецтву. Формування креативної особистості засобами образотворчого мистецтва
ПІБЦибата Юлія Вікторівна
ОсвітаВища
Який ВНЗ закінчив(ла)Сумський педагогічний інститут ім.А.С.Макаренка
Здобутий фахУчитель історії та правознавства
Педагогічний стаж17р.
Який предмет викладаєІсторія, людина і світ
КатегоріяПерша
Курси підвищення кваліфікації2015р.
Методична проблема, над якою працює вчительФормування національного світогляду на уроках історії з використанням інтерактивних методів навчання та інноваційних технологій
ПІБШвидкова Тетяна Анатоліївна
ОсвітаВища
Який ВНЗ закінчив(ла)Глухівський державний педагогічний інститут ім.С.М.Сергєєва-Ценського
Здобутий фахУчитель української мови та літератури, зарубіжної літератури
Педагогічний стаж13р.
Який предмет викладаєУкраїнська мова та література
КатегоріяСпеціаліст
Курси підвищення кваліфікації
Методична проблема, над якою працює вчительФормування життєвих компетентностей на уроках української мови та літератури в НУШ
План засіданьметодичного об’єднаннявчителів суспільно-гуманітарногота естетичного циклуна 2019-2020 н.р.
І засідання (вересень)
1.Про підсумки роботи МО у 2018-2019 н.р. та основні завдання на 2019-2020 н.р.Майборода О.В., голова методичного кабінету, учитель української мови та літератури
2.Про методичні рекомендації щодо викладання предметів суспільно-гуманітарного та естетичного циклу в загальноосвітніх навчальних закладах у 2019-2020 н.р. та навчально-методичне забезпечення предметів суспільно-гуманітарного та естетичного циклу.Учителі-предметники
3.Адаптація електронних програм у розвитку освіти.Матосова А.М., директор школи, учитель української мови та літератури
4.Запровадження інституційного аудитув закладах загальної середньої освіти.ДавиденкоН.О., заступник директораз навчальноїроботи, учитель історії
5.Опрацювання Листа МОН України від 26.06.2019 №1/9-409«Щодо організації інклюзивного навчання у закладах освіти у 2019/2020 н.р.»Громак Н.В., керівник МО,учитель української мови та літератури
6.Опрацювання Інструкції щодо ведення класного журналу (наказ МОН України № 423 від 10.05.2011 року «Про затвердження єдиних зразків обов’язкової ділової документації в загальноосвітніх навчальних закладах усіх типів і форм власності».Громак Н.В., керівник МО,учитель української мови та літератури
7.Про ґрунтовну підготовку учнів до участі у Всеукраїнських учнівських олімпіадах. Затвердження завданьIетапу Всеукраїнських учнівських олімпіад на 2019-2020 н.р.Громак Н.В., керівник МО,учитель української мови та літературиУчителі-предметники
8. Залучення учнів до навчання в ШАН та МАН.Майборода О.В., голова методичного кабінету,учитель української мови та літератури
9.Затвердження календарно-тематичного планування на Ісеместр 2018-2019 н.р.Громак Н.В.,керівникМО, учитель української мови та літературиУчителі-предметники
ІІ засідання (листопад)
1.Про підсумки проведення І етапу Всеукраїнських олімпіад предметів суспільно-гуманітарного та естетичного циклу та конкурсу знавців рідної мови імені П. Яцика.СбитнаІ.І.,заступник директора з НВР
Громак Н.В., керівник МО,учитель української мови та літератури
2. Український правопис. Увага! Зміни – 2019.Громак Н.В., керівник МО, учитель української мови та літератури
3.Формування творчого інноваційного педагогічного середовища – крок до розвитку творчих здібностей здобувачів освіти на уроках української мови та літератури.Майборода О.В., голова методичного кабінету, учитель української мови та літератури
4.Роль учителя в забезпеченні якісного мовного середовища як засобу національно-патріотичного виховання.Кисленко Л.М., учитель української мови та літератури
5.Виховання національної свідомості учнів на уроках історії України.Цибата Ю.В., учитель історії
6.Форми та методи підготовки учнів до контрольних робіт.Швидкова Т.А., учитель української мови та літератури.
ІІІ засідання (січень)
1.Аналіз виконання навчальних планів і програм заIсеместр 2019-2020 н.р. Затвердження календарно-тематичного планування на ІІ семестр 2019-2020 н.р.Сбитна І.І.,заступник директора з НВР
Громак Н.В., керівник МО,учитель української мови та літератури
2.Сучасні методи формування інформаційної компетентності учнів на уроках образотворчого мистецтва.Соборова О.М., педагог-організатор, учитель образотворчого мистецтва
3.Формування життєвих компетентностей на уроках української мови та літературиКисленко Л.М., учитель української мови та літератури
4.Використання фрейм-блоків як дієвого засобу формування життєвих компетентностей учнів.Майборода О.В., голова методичного кабінету, учитель української мови та літератури
5.Використання технології розвитку критичного мислення на уроках суспільного циклу дисциплін як засіб формування комунікативних компетентностей учнів.Давиденко Н.О., заступник директора з навчальної роботи, учитель історії
6.Формування мовленнєвої компетентності у процесі засвоєння лексикології.Швидкова Т.А., учитель української мови та літератури.
7.Методи та прийоми ейдетики на уроках української мови та літератури.Матосова А.М., директор школи, учитель української мови та літератури
ІVзасідання (травень)
1.Сучасний урок образотворчого мистецтва в контексті новітніх освітніх технологій.Соборова О.М., педагог-організатор, учитель образотворчого мистецтва
2.Формування демократичних цінностей у процесі вивчення історії.Цибата Ю.В., учитель історії
3.Мнемонічні прийоми в навчанні орфографії як засіб розвитку творчого, асоціативного мисленняшколярів.Громак Н.В., керівник МО,учитель української мови та літератури
4.Аналіз виконання навчальних програм, якості виконання річних контрольних робіт. Сбитна І.І., заступник директора з НВР
Члени МО
5.Аналіз роботи МО за 2019-2020н.р., визначення основних пріоритетів та напрямків роботи на 2020-2021н.р.Громак Н.В., керівник МО,учитель української мови та літератури

АНАЛІЗ РОБОТИМЕТОДИЧНОГО ОБ’ЄДНАННЯВЧИТЕЛІВ СУСПІЛЬНО-ГУМАНІТАРНОГО ТА ЕСТЕТИЧНОГО ЦИКЛУЗА 2018-2019 НАВЧАЛЬНИЙ РІКГЛУХІВСЬКОЇ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ШКОЛИ I-III СТУПЕНІВ №2 ГЛУХІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Робота методичного об’єднання вчителів суспільно-гуманітарного та естетичного циклу в Глухівській загальноосвітній школіI-IIIступенів №2 проводиться відповідно до нормативних документів, що визначають напрямки формування загальної середньої освіти в Україні: Закони України «Про освіту»; Указ Президента України «Про додаткові заходи щодо державної підтримки обдарованої молоді», «Методичні рекомендації щодо викладання предметів у базовій та старшій школі», Програм, затверджених Міністерством освіти та науки України, річного плану роботи школи. Усі ці документи направлені на реалізацію принципів гуманізації та демократизації освіти, на розвиток особистості учня, формування десяти основних компетентностей. Утілення цих основних положень у навчально-виховний процес є пріоритетним напрямком діяльності педагогічного колективу.Робота методичного об’єднаннявчителів у 2018-2019навчальномуроцібуланаправлена нареалізаціюпроблеми«Упровадження інноваційних технологій навчання, спрямованих на отримання учнями міцних, осмислених знань, на розвиток пізнавальної активності, формування критичного мислення, удосконалення комунікативних можливостей і творчих здібностей учнів в умовах Нової української школи».Методичне об’єднання нараховує 8 учителів української мови та літератури, історії, образотворчого мистецтва, музичного мистецтва ( у тому числі один сумісник), з них:·вищої категорії -5;·І категорії -2;·спеціаліст – 1;·старших учителів -3.Основні якості особистості учня, над формуванням яких працюють учителі кафедри суспільно гуманітарного та естетичного циклу:‒бути гнучким, мобільним, конкурентноздатним, уміти інтегруватись у динамічне суспільство, презентувати себе на ринку праці;− критично мислити;− використовувати знання як інструмент для розв’язання життєвих проблем;− генерувати нові ідеї, приймати нестандартні рішення й нести за них відповідальність;− володіти комунікативною культурою, уміти працювати в команді;− уміти запобігати та виходити з будь-яких конфліктних ситуацій;− цілеспрямовано використовувати свій потенціал як для самореалізації у професійному й особистісному плані, так і в інтересах суспільства, держави;− уміти здобувати, аналізувати інформацію, отриману з різних джерел, застосовувати її для індивідуального розвитку й самовдосконалення;На реалізацію цієї мети направлена вся навчальнайпозакласна діяльність.Протягом навчального року проведено чотири засідання МО вчителів суспільно-гуманітарного та естетичного циклу, на яких вивчено нормативно-правові та інструктивно-методичні документи щодо організації навчально-виховного процесу, проаналізовано роботу ШМО та визначено його основні завдання, намічено заходи щодо формування системних знань та умінь учнів.Робота методичного об’єднання вчителів суспільно-гуманітарного та естетичного циклу спрямована на подальше вдосконалення педагогічної й методичної майстерності педагогів, їхнього науково-теоретичного рівня. Учителі впроваджують у навчально-виховний процес інноваційні педагогічні технології, які започатковують нові зразки діяльності педагога, сприяють їх професійному зростанню.Це впливає на підвищення науково-теоретичного та методичного рівня викладання предметівсуспільно-гуманітарного та естетичного циклу.

Науково-методичні проблеми

членів МО вчителів суспільно-гуманітарного циклу
ПІБ вчителяПроблема, над якою працює
1.Майборода Оксана ВікторівнаКоучинговий підхід на уроках української мови та літератури як основа формування особистісних цінностей та ставлень учнів в умовах Нової української школи
2.Кисленко Леся МихайлівнаФормування національного світогляду учнів на уроках української мови та літератури
3.Матосова Алла МиколаївнаАспектні уроки у формуванні компетентнісного підходу в процесі вивчення української мови та літератури в НУШ
4.Цибата Юлія ВікторівнаФормування загальнолюдських цінностей на уроках історії з використанням інтерактивних методів навчання та інноваційних технологій
5.Давиденко Наталія ОлександрівнаВикористання технології критичного мислення на уроках історії
6.Соборова Ольга МихайлівнаРозвиток творчих здібностей та естетичних смаків на уроках образотворчого мистецтва
7.Громак Наталія ВікторівнаРозвиток креативної компетентності учнів засобами інтерактивного навчання на уроках словесності
8.Смоленська Алла МихайлівнаУпровадження сучасних технологій на уроках музичного мистецтва
Особлива увага в роботі приділяється удосконаленню форм і методів проведення уроків. Свою діяльність вчителі спрямовують на вироблення навичок грамотного письма та говоріння, побудову логічно-смислових зв’язків у висловлюванні й аналізі програмового матеріалу, пошук наукових інновацій,упровадження інтерактивних методик для творчої самореалізації учнів на уроках предметівсуспільно-гуманітарногота естетичногоциклу.Багато часу вчителі приділяють роботі з обдарованою учнівською молоддю. Маємо такірезультати:
переможці III етапу Всеукраїнської учнівської олімпіадиз української мови і літератури:
IIмісце Майборода Олег 10 клас (учитель Майборода О.В.)
переможці III етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії:
IIIмісце Мягких Данило 9-Б клас (учитель Давиденко Н.О.)
переможці II етапу Всеукраїнської учнівської олімпіадиз української мови і літератури та історії:
Iмісце Майборода Олег 10 клас (учитель Майборода О.В.);
IIмісце Москаленко Анна 11 клас (учитель Матосова А.М.);
IIмісце Майборода Олег 10 клас (учитель Давиденко Н.О.);
IIмісце Мягких Данило 9-Б клас (учитель Давиденко Н.О.)
переможці II етапу конкурсу знавців української мови імені Петра Яцика:
Iмісце Москаленко Анна11 клас (учитель Матосова А.М.);
Iмісце Майборода Олег 10 клас (учитель Майборода О.В.);Iмісце Васильєва Анастасія 6 клас (учитель Громак Н.В.);
Iмісце Овчаренко Мілана 5 клас (учитель Майборода О.В.);
IIмісце Кащенко Крістіна 9 клас (учитель Матосова А.М.);
IIмісце Борщ Катерина 5 клас (учитель Кисленко Л.М.);
IIIмісце Голайбо Поліна 6 клас (учитель Громак Н.В.)
переможці Міжнародного мовно-літературного конкурсу ім. Т.Шевченка
ІIмісце Холіна Анна 10 клас (учитель Майборода О.В.);
ІIмісце Кащенко Крістіна 9 клас (учитель Матосова А.М.);
ІIмісце Васильєва Анастасія 6 клас (учитель Громак Н.В.)
У 2018-2019 н.р. маємо досягнення учнів у МАН. Так учениця 11 класу Крупеня Поліна (учитель Давиденко Н.О.)виборола 3 місце уIIетапі захисту науково-дослідницьких робіт (відділення історії, секція етнологія): «Стан та розвиток субетнічної культури села Полошки Глухівського району та заходи її збереження»За вагомий внесок у роботу з обдарованими учнями, розвиток їх творчих здібностей, високу професійну майстерність у підготовці школярів до Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін Давиденко Н.О., Майборода О.В. нагороджені Грамотами департаменту освіти і науки Сумської облдержадміністрації.

Учні школи стали активними учасниками Всеукраїнської гри«Соняшник»(104 учні) та вибороли наступні результати:

Øдиплом ІІ ст. Всеукраїнського рівня (для 5-11 кл.) -14;Øдиплом ІІІ ст. Всеукраїнськогорівня (для 5-11 кл.) -20;Øдиплом переможцяв початковійшколі(1-4 кл.) -28;Øсертифікат. учасника-12;Øдиплом І ст. регіональногорівня (для 5-11 кл.)- 5;Øдиплом ІІ ст. регіональногорівня (для 5-11 кл.) -5;Øдиплом ІІІ ст. регіональногорівня (для 5-11 кл.) -7;Øдипломпереможцяна шкільномурівні -13;Øсертифікаткоординатора -1Проблема розвитку обдарованості стала найактуальнішою останні 5 років, коли почали створюватися умови для максимального розвитку учнів і виникла необхідність виявлення їх здібностей. Саме в цей час розпочався пошук можливих форм та методів роботи з обдарованими дітьми, але на перший план висували тільки формування інтелектуальних здібностей. Спостереження за своїми учнями незабаром переконало, що у всіх дітей, незалежно від рівня обдарованості і навіть рівня інтелектуальних можливостей, необхідно розвивати і їх креативні якості. Але для цього треба створити такі умови, за яких учень відкривав би для себе нове,умів би дивуватися пізнанню, захоплювався б спілкуванням із собі подібними. Організація такої діяльності – це основне, найбільш важке завдання, з яким ми зіткнулися, працюючи з дітьми, що мають високий рівень навчальних можливостей. Труднощі обумовлені ​​тим, що методи традиційного навчання виявилися недостатніми для формування внутрішньої мотивації, спрямованості особистості на інтелектуальний розвиток. Будучи впевненими в тому, що здатність до самовдосконалення може формуватися тільки в творчому процесі,учителі кафедри суспільно-гуманітарного та естетичного циклувизначили такі основоположні умови для реалізації можливостей кожного учня:
  • створення розвивального середовища для реалізації можливостей кожного учня;
  • занурення учня в дослідницький пошук;
  • наявність творчого потенціалу самого вчителя, його власна обдарованість.
Тож маємо неабиякі результати досягнень учнів не лише в інтелектуальному, а й у творчому аспекті.
Ø Учні 6-А класу(Подгорна В., Бороденко К., Щітка Д., Голайбо П., Нікітченко А.) посіли І місцев міжнароднійолімпіаді «Осінь-2018» від проекту «Всеосвіта» з української мови.
Ø Подгорна Валерія (6-А клас) посіла І місцеу Всеукраїнській олімпіаді «Всеосвіта Весна 2019» з української мови.
Ø БороденкоКіріл(6-А клас) посів І місце у Всеукраїнському конкурсі «Садок вишневий коло хати» від «Всеосвіти».
Ø Громак Артем став переможцем ІІ (міського) етапуXVIIIВсеукраїнського конкурсу учнівської творчості «Об’єднаймося ж, брати мої!» у номінації «Література».
Ø Переможцями І (міського) етапу обласного літературного конкурсу «Проба пера» стали Громак Артем (збірка «Батьківщина й родина – найбільші святині») та Громак Поліна (збірка «Крапелька добра»).
Ø Учні Громак Н.В. стали призерами ІІ (обласного) етапу літературного конкурсу «Проба пера» в номінації «Поезія» (Громак Артем – ІІІ місце, Громак Поліна – ІІ місце).
Ø Васильєва Анастасія (6-А клас) та Громак Поліна (3-Б клас) стали учасниками Всеукраїнського творчого конкурсу «Малюнок, лист, вірш до мами 2019».
Ø Громак Артем став номінантомВсеукраїнського творчого конкурсу «Малюнок, лист, вірш до мами 2019» у тематичній групі «Вірш».
Заслуговують на увагу конкурси, у яких учні досягли вагомих результатів:
ØДитяча виставка-конкурс «Квіти для Богородиці» (8 переможців);
Øдитяча виставка-конкурс «Великодня радість»(5 переможців);
Øобласний творчий конкурс «Моя Україна – соборна, вільна, неподільна!». Номінація «Графіті». (Переможці Дмитрієва Дарина, Дмитрієва Софія. Дипломи ІІ ступеня);
ØВсеукраїнський конкурс дитячого малюнка «Охорона праці очима дітей». (8 робіт);
ØВсеукраїнський конкурс дитячих малюнків на протипожежну та техногенну тематику «Кращий пожежний – це ти обережний» ( 8 робіт);
Øобласний конкурс дитячого малюнку «Лісівники плекають ліс» (12робіт);
Øміський конкурс «За віконечком Різдво». (40 робіт, 6 переможців – Рогоза Олександр, Радинський Андрій, Громак Поліна, Чернишов Тимофій, Чалий Роман, Печений Артем).
22.11.18 р. відбуласяобласна краєзнавча конференціяучнівської молоді «У світі краєзнавчих відкриттів» уСумському обласному центрі позашкільної освіти.У роботі секції за напрямком«Екскурсійно-краєзнавчі стартапи» брала участь учениця 11 класу Цибата Я. (Учитель Цибата Ю.В.). Ученицяпрезентуваланауковий прект «Архітектурні перлини Глухова»,представила віртуальну екскурсю у форматі мультимедійної презентації.З метою виявлення та підтримки обдарованої учнівської молоді 16.03.19 року відбулася науково – практична конференція «Перший крок у науку» для слухачів Сумського територіального відділення МАН України. Учениця 8 класу Глухівської зош І-ІІІ ступенів №2 Рак Аліна взяла участь у конференції та презентувала роботу «Дослідження особливостей боротьби членів Глухівської підпільної організації у період окупації 1941-1943 років» (науковий керівник Цибата Ю. В.). За результатами конференції Аліна Рак у секції історичне краєзнавство виборола ІІ місце.Постійно оновлюється тематичний стенд «Ми малюємо» та інтерактивні зони (учительСоборова О.М.).Члени методоб’єднання були активними учасниками міських, обласних, Всеукраїнських науково-теоретичних та практичних семінарів, конференцій:
регіональна(не)конференціядля шкільних педагогів афілійований міні-EdCampGlukhiv13.04.2019 за темою «НУШ – територія успіху: спільна творчість учителя та учня– найдієвіша «інвестиція» в майбутнє» (члени кафедри);
обласний семінар директорів закладів загальної середньої освіти «Позитивний імідж закладу загальної середньої освіти в умовах нової української школи» на базі Глухівської ЗОШ І-ІІІ ступенів №2 14.05.2019 (представлення методичної ідеї «Шкільний ляльковий театр як засіб розвитку креативного мислення та акторських здібностей школярів.Презентація авторської вистави «Вчитися – це круто!»)(учитель Громак Н.В.);
майстер-клас "Методи викладання української мови та літератури.Інновації чи імітація"17.03. 2019 р. Суми (Кисленко Л.М);
міжрегіональний семінар "Актуальні проблеми дослідження говірок у контексті сучасної мовної ситуації в Україні" 11-12 квітня 2019 Глухівський НПУ ім. О.Довженка (Кисленко Л.М., Майборода О.В.);
регіональний науково-практичний семінар «Олександр Довженко як студент Глухівського педагогічного інституту, педагог, письменник, художник, кінорежисер. (ГНПУ імені Олександра Довженка, 22.05.2019) (МайбородаО.В., Кисленко Л.М.,Громак Н.В.);
семінар-практикум(у рамках роботи школи молодого вчителя) «Організація самостійної роботи як шлях до формування компетентної особистості» на базі Глухівської ЗОШ І-ІІІ ступенів №2 04.03.2019 (виступ «Шкільний ляльковий театр як засіб розвитку самостійної творчості учнів») (учитель Громак Н.В.);
регіональна(не)конференціядля шкільних педагогів афілійований міні-EdCampGlukhiv13.04.2019 за темою «НУШ – територія успіху: спільна творчість учителя та учня– найдієвіша «інвестиція» в майбутнє» (учительська сесія «Розвиток творчих здібностей засобами поезії та театрального мистецтва»)(учитель Громак Н.В.);
есперткарегіональної (не)конференції для шкільних педагогів афілійований міні-EdCampGlukhiv.«Нова українська школа: новітні технології» (СобороваО.М.);
Всеукраїнської науково-практичної конференції з онлайнтрансляцією «Формування громадянської культури вНовій українській школі:Традиційні та інноваційні практики»(Соборова О.М.);
учасникимайстер-класу для керівників навчальних закладів з менеджменту інновацій та сучасних педагогічних технологій. «Інновація в освіті: місія можлива!». Зустріч з Віктором Громовим(Майборода О.В, Соборова О.М, Цибата Ю.В., Громак Н.В.);учасникирегіональної (не)конференції для шкільних педагогів афілійований міні-EdCampКонотоп «Інтеграція змісту освіти в контексті гуманної педагогіки» (Майборода О.В, Соборова О.М, Давиденко Н.О., Громак Н.В.);
міський семінар заступників з виховної роботи, педагогів-організаторів. «Використання ІКТ в роботі ЗДВР, педагога-організатора, класного керівника» 12.11.2018 р.(Соборова О.М.);
міський семінар для ЗДВР, педагогів-організаторів«Роль національно-патріотичноговиховання у формуванні духовного та морального світоглядушколярів». Майстер-клас по виготовленню ляльки-мотанки. (29.01.2019 р)(Соборова О.М.);
обласний семінар директорів начальних закладів «Позитивний імідж закладу загальної середньої освіти в умовахНової української школи». 14.05.2019р.(Соборова О.М.);
міський семінар «Методика та технологія організації освітньогопроцесу в Новій українській школі»( Цибата Ю.В).
Одним з найбільш ефективних засобів підвищення професійної компетентності вчителя вбачаємо в самоосвітній діяльності. Члени методичного об’єднання постійно працюють над особистісно зорієнтованою самоосвітою, що сприяє підвищенню педагогічної майстерності, а в результаті – безперервний саморозвиток особистості самого педагога і його вплив на розвиток особистості учня.
üУ межах проекту ВУМonline дистанційні курси «Креативне мислення»(Майборода О.В., Цибата Ю.В.).
ü«Дорожні карти нової української школи»(члени методичногооб’єднання).
ü«Протидія та попередженнябулінгу (цькуванню) в закладах освіти»(члени методичногооб’єднання).
ü«ДодаткиGoogleв професійній діяльності викладача/адміністрації закладу освіти»(Майборода О.В., Соборова О.М.).
üКурси підвищення кваліфікації Глухівський національний педагогічний університет ім.О.Довженка. «Формування навичок кольоротворення на уроках образотворчого мистецтва у початкових класах»(Соборова О.М.).
üТайм-менеджмент та ресурси для підвищення ефективності роботи педагога (Майборода О.В.).
üКурси підвищення кваліфікації «Використання хмарних сервісівMicrosoftв освітньому процесі» (Майборода О.В.).
üІнтерактивні ігри як ефективний освітній інструмент сучасного вчителя(Майборода О.В.).
Учитель Громак Н.В. керує шкільною літературною студією «Джерельце», яка співпрацює з літературно-мистецькими об’єднаннями «Українська хвиля», «Міжнародна спілка письменників».Учасники студії брали участь у наступних заходах:
Ø«Все починається з любові…» Образ жінки в українській літературі. Літературно-мистецьке свято до Дня матері (Глухівська ЗОШ №2);
Øвідкриття ІХ Міжнародного мовно-літературного конкурсутворчої молодіім.Т.Шевченка (Глухівська ЗОШ №2);
Øпрезентація збірки Миколи Єрохи «Із чого зіткане життя» (Глухівський міський палац культури);
Øноворічно-різдвяні поетичні читання (Глухівська центральна районна бібліотека);
Øлітературна вітальня"Дві непересічні особистості" до Всесвітнього дня книги й авторського права та з нагоди200-річчя Пантелеймона Куліша (Глухівський міський краєзнавчий музей);
Øтворча зустріч «Поезія від серця і душі» (Глухівська районна дитяча бібліотека).

ПУБЛІКАЦІЇ

1. Матосова А.М. Усний твір-опис місцевості (вулиці, села, міста) на основі особистих спостережень у художньому стилі. Урок розвитку зв’язного мовлення. 8 клас: Методична скарбничка педагога / ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка». – Старобільськ, 2018. -152 с.- С. 105-108.2. Матосова А.М. Твір-опис процесу праці за власним спостереженням в художньому стилі. День народження зі смаком України: Методична скарбничка педагога / ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка».- Старобільськ, 2018. – 152 с.- С.108-112.3. Васильєва А.А., Громак Н.В. Свою Україну любіть./ Наукова Україна: Збірник статей ІVВсеукраїнської конференції студентів (з міжнародною участю) – Дніпро: ТОВ «Роял Принт», 2018. – 314с. - С. 297-300.4. Громак А.Ю., Громак Н.В.Такий цікавий світ навколо./ Наукова Україна: Збірник статей ІVВсеукраїнської конференції студентів (з міжнародною участю) – Дніпро: ТОВ «Роял Принт», 2018. – 314с.- С. 300-304.5.N.Davydenko,I.TkachenkoHlukhivTeachersTrainingInstitutein1917-1921. МатеріалиVІ науково-педагогічних читань молодих учених, магістрантів, студентів іноземними мовами. «The21CenturyChallengesinEducationandScience» / за заг. ред. Лавриченко Н.М.: [Випуск 6] – Суми: Вінніченко М.Д., 2018.-288с.

ЕЛЕКТРОННІ РЕСУРСИ

1.Цибата Ю. В. Заселення і розвиток Слобідської України:урок. Методичний портал. 2018.URL:https://vseosvita.ua./library/zaselenna-i-rozvitok-slobidskoi-ukraini20729.html
2.Цибата Ю. В. Розвиток ремесел та промислів. Сумщина: історична стаття. 2018.URL:https://vseosvita.ua./library/rozvitok-remesel-ta-promisliv-sumsina-20693.htm
3.Громак Н.В. Джек Лондон «Жага до життя». Описи природи та їх роль у тексті. Значення назви оповідання: урок. ТОВ «Всеосвіта». 2018.URL:https://vseosvita.ua/library/konspekt-upoku-iz-zarubiznoi-literaturi-dla-6-klasu-dzek-london-zaga-do-zitta-opisi-prirodi-ta-in-rol-u-teksti-znacenna-nazvi-opovidanna-74573.html

Члени кафедри суспільно-гуманітарного та естетичного циклу є активними учасниками блогу школи, на якому висвітлюють власну роботу. Сторінка кафедри блогу має найбільшу кількість переглядів, отже, напрацювання вчителів є цікавими та змістовними.

Усяроботачленів методичного об’єднання спрямовананареалізацію науково-методичної проблеми, але єряд недоліків, що мали місце в роботі:
1.Відсутня систематична робота вчителів з обдарованими дітьми.
2.Педагоги недостатньо висвітлюють власні надбання на сторінках фахових видань та онлайн ресурсів
3.Відсутня системна робота щодо залучення учнів до навчання в ШАН та МАН.
Кiлькiсть переглядiв: 2007

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.